Na jakie słowa uważać, tworząc opis na swoją stronę internetową?

Na jakie słowa uważać, tworząc opis na swoją stronę internetową?

Wiele osób pracujących nad własną witryną nie przywiązuje należytej wagi to tekstów, które na niej publikuje, tymczasem mają one ogromne znaczenie dla jej powodzenia w Internecie. Dziś przedstawię Ci kilka niewinnych, wydawać by się mogło, słów i zwrotów, których używania lepiej unikać w opisach na swojej stronie.

Oferujemy produkty/usługi najwyższej jakości

Dziś wszyscy oferują tylko i wyłącznie produkty i usługi najwyższej lub wysokiej jakości. Sformułowanie to jest nadużywane, w związku z tym stało się pustym, wyświechtanym hasłem. Zamiast tego lepiej przedstawić konkretne cechy produktu, ważne dla klienta, których nie mają inne dostępne na rynku wyroby lub, o których konkurencja zapomniała wspomnieć w swoich opisach. Pamiętaj, że klient nie kupuje produktów, tylko korzyści, które one mu przyniosą. Sam zobacz różnicę.

 

Nasze podłogi drewniane wyróżniają się na tle konkurencji wysoką jakością.

Wykonujemy podłogi drewniane ze starannie wyselekcjonowanego drewna, które pozostają piękne przez długie lata.

 

Tani/najtańszy

Choć większość klientów długo porównuje ceny w Internecie, zanim dokona zakupu, nie oznacza to, że chcą oni kupować tanie rzeczy. Słowo „tani” kojarzy się bowiem z niską jakością. Zamiast zatem zachęcać klientów taniością lepiej podać konkretną cenę za produkt czy usługę. Dobrym rozwiązaniem jest także umieszczenie na swojej stronie cennika. Cenniki są bowiem jednymi za najczęściej wyszukiwanych haseł w Internecie, więc Twoja strona może dzięki temu zyskać dodatkowo więcej odwedzin. Które zdanie bardziej do Ciebie przemawia?

 

Najtańsze krzesała ogrodowe.

Krzesła ogrodowe już za 49,99 zł.

 

Oferujemy wysoką jakość obsługi klienta

Co to właściwie znaczy? O tym, że jakość obsługi w Twojej firmie jest wysoka klient, powinien sam się przekonać. Tego typu ogólnikowe, powtarzane niemal na każdej stronie slogany niczego tak naprawdę nie wnoszą. Zamiast tego, lepiej opisać jak przebiega procedura realizacji zamówienia lub przedstawić konkretne działania, które Cię wyróżniają np.

 

Zostaw nam swój numer telefonu, a w ciągu godziny nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą, aby umówić się na pomiary i bezpłatną wycenę.

lub

Za pomocą naszego panelu klienta będziesz mógł w dowolnej chwili sprawdzić, na jakim etapie jest realizacja Twojego zamówienia.

Dobrym pomysłem może być także opis procesu realizacji zamówienia. Najlepiej zrobić to w punktach, podając przy każdym kolejnym etapie, ile będzie trwało jego wykonanie.

  1. Po otrzymaniu od Ciebie zgłoszenia zawierającego numer telefonu, w ciągu godziny nasz przedstawiciel handlowy skontaktuje się z Tobą, aby umówić się na pomiary i bezpłatną wycenę w dogodnym dla Ciebie terminie. Wiemy, że ze względu na pracę, wielu osobom trudno znaleźć czas na rozmowę w ciągu dnia, dlatego nasz przedstawiciel jest do Twojej dyspozycji także wieczorami i w soboty.
  2. Po dokonaniu pomiarów i wybraniu interesujących Cię produktów w ciągu 2 dni roboczych otrzymasz szczegółową wycenę. Możesz także zamówić kalkulację w różnych wersjach, aby porównać różne opcje i wybrać ofertę najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb.
  3. Po podjęciu ostatecznej decyzji i złożeniu zamówienia potrzebujemy około 14 dni na jego realizację.
  4. 2-3 dni przed planowanym terminem montażu skontaktujemy się z Tobą, aby potwierdzić datę rozpoczęcia prac.
  5. Czas trwania montażu jest uzależniony od wielkości i rodzaju zlecenia. Po złożeniu przez Ciebie zamówienia możemy go oszacować. Dzięki temu będziesz mógł obliczyć, kiedy zakończymy pracę i odpowiednio zaplanować kolejny etap prac, wakacje lub inne zajęcia.
  6. Podczas montażu nasi fachowcy z przyjemnością odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania, dotyczące użytkowania naszych produktów i ich pielęgnacji.
  7. Możesz liczyć na pomoc naszego serwisu przez 24 miesiące po zamontowaniu naszych produktów. W razie takiej potrzeby skontaktuj się z nami, a my wyślemy do Ciebie fachowców najszybciej, jak to będzie możliwe.

 

Szybka wysyłka/krótki czas oczekiwania na dostawę

Zamiast niekonkretnego sloganu lepiej przedstawić klientowi konkretną informację.

 

Jeśli złożysz zamówienie do 13.00, wyślemy towar jeszcze dziś.

Po złożeniu zamówienia wysyłamy towar w ciągu 24 godzin. Czas doręczenia paczki uzależniony jest od wybranej opcji dostawy: przesyłka kurierska 2-3 dni robocze, list polecony 4-5 dni roboczych itp.

 

Problem

Z pewnością na wielu stronach internetowych spotkałeś stwierdzenia typu:

 

Obsługa naszej pralki nie sprawia żadnych problemów.

W razie problemów możesz liczyć na nasz serwis.

Nasz produkt rozwiążę problem z…

 

Pisząc w ten sposób, sprawisz że klient skojarzy Twój produkt z problemem, zamiast tego lepiej sformułować to tak:

 

Nasza palka jest łatwa w obsłudze.

Możesz liczyć na szybką pomoc naszego serwisu.

Dzięki naszemu produktowi szybciej i łatwiej…

 

Nigdy Cię nie zawiedzie

Pisząc teksty na swoją stronę internetową, zwróć uwagę także na przeczenia. Nieumiejętnie zastosowane mogą wywołać skutek odwrotny do zamierzonego. Każdy z nas słysząc: „Nie myśl o różowym słoniu” oczywiście od razu ma przed oczami różowego słonia. Tak samo będzie, gdy napiszesz:

 

Nie martw się, nasz serwis przyjedzie w ciągu godziny.

Nie będziesz miał problemów z obsługą.

Nasz produkt nigdy Cię nie zawiedzie.

Nie ulega awariom.

 

Zamiast tego lepiej napisać:

 

W razie potrzeby nasz serwis przyjedzie do Ciebie w ciągu godziny.

Nasz produkt jest łatwy w obsłudze.

Możesz być pewny, że zawsze będzie działał, jak należy.

Działa bezawaryjnie.