Jak napisać dobry opis produktu do sklepu internetowego?

Jak napisać dobry opis produktu do sklepu internetowego?

Opisy produktów w sklepie internetowym mają bardzo duży wpływ na poziom osiąganej sprzedaży i tym samym zysku. Warto zatem poświecić im nieco czasu, ponieważ stanowią swego rodzaju inwestycję, która z pewnością się zwróci. Jak zatem napisać dobry opis produktu, który będzie sprzedawał? Poniżej kilka wskazówek.

  1. Zadbaj o unikalność

Dużym błędem, który popełnia wielu właścicieli sklepów internetowych, jest kopiowanie opisów ze stron producenta. Nie jest to najlepszym pomysłem, ponieważ inni sprzedawcy, posiadający w swojej ofercie te same produkty, umieszczając je na swoich stronach, kopiują te same teksty. Powielanie treści w Internecie nie jest korzystne pod względem SEO. Poza tym tego typu opisy są zazwyczaj suchą specyfikacją produktu, w której klient często nie może znaleźć informacji, których poszukuje, co skutkuje zniechęceniem i opuszczeniem strony.

  1. Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi

Więcej nie oznacza lepiej.  Nie należy ulegać pokusie przeładowania tekstu słowami kluczowymi, nie przyniesie o bowiem dobrych efektów. Jeśli użyjemy ich zbyt dużo, osoba czytająca tekst łatwo zauważy nienaturalność i nachalność tego zabiegu. Jest duże prawdopodobieństwo, że uzna taki opis za małowartościowy, stworzony tylko z myślą o wyszukiwarce. Zbyt duże, nienaturalne nasycenie tekstu słowami kluczowymi nie jest także przychylnie traktowane przez roboty Google. Wartościowy merytorycznie tekst, w którym użyjemy w naturalny sposób kilka razy wybranych słów kluczowych, z pewnością przyniesie lepsze efekty.

  1. Odpowiednia konstrukcja opisu

W Internecie mamy bardzo mało czasu, aby wzbudzić zainteresowanie klienta naszą ofertą i utrzymać jego uwagę. Tworząc opis, należy zacząć od najważniejszych informacji o produkcie. Już w pierwszych słowach musimy przemówić do jego wyobraźni, aby poczuł zapach kawy, którą sprzedajemy, czy wygodę oferowanej kanapy. W dalszej części opisu należy przedstawić wszystkie istotne z puntu widzenia klienta cechy produktu, podkreślając korzyści wynikające  z posiadania danej rzeczy. Bardzo ważne jest przy tym, aby opis był konkretny i rzeczowy bez pustych frazesów, które zmniejszają wiarygodność. Należy unikać również długich i skomplikowanych zdań oraz używania specjalistycznego słownictwa, które może być niezrozumiałe dla klienta. Podsumowanie powinno być krótkie, zawierające powtórzenie najważniejszych informacji o produkcie i wezwanie do dokonania zakupu.

  1. Formatowanie tekstu

Czytanie w Internecie jest raczej skanowaniem wzrokiem tekstu w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Bardzo ważne jest zatem to, aby odpowiednio sformatować opis, dzięki czemu będzie dużo łatwiejszy w odbiorze. Przede wszystkim należy unikać, dużych zwartych bloków tekstu. Najlepiej podzielić opis na niezbyt długie akapity i nadać im pogrubione podtytuły. Dzięki temu po szybkim przeskanowaniu wzrokiem tekstu klient szybko odnajdzie informacje, które go interesują. Dobrym pomysłem są także wypunktowania oraz pogrubienia w tekście najważniejszych informacji. Nie można jednak z tym przesadzić, ponieważ osiągniemy odwrotny skutek.

Warto poświęcić odrobinę czasu na przygotowanie opisów produktów do swojego sklepu, ponieważ dobre teksty realnie zwiększają sprzedaż. Nie tylko pomagają bowiem przekonać klientów do zakupu, ale również  są doceniane przez roboty Google.